על סגרים ונגיפים (אשכול קורונה)

המועצה ע"ש וולטון הקדוש היא המקום בו תוכלו לדבר על כל נושא שהקשר בינו לבין כדורגל קלוש עד לא קיים בכלל

האם תהיה מוכן להתחסן בחיסון כאשר תהיה לך האפשרות?

כן
90
74%
לא
19
16%
מתלבט
13
11%
 
סך הכול הצבעות: 122
dino
הצטרף: 28 נובמבר 2020, 11:17
קיבל.ה  2017 לייקים

פשוט כי הרבה יותר קל למגר את האולד קורונה מהניו קורונה הזה
Nati
הצטרף: 25 נובמבר 2020, 22:18
קיבל.ה  987 לייקים

El dudernio כתב:
dino כתב: 09 פברואר 2021, 08:55
אדום מטלי כתב: 09 פברואר 2021, 01:16 ובעניין הסגר:
באוסטרליה הסגר עבד, מצוין.
כרגע זו מדינה שמנהלת בתוכה חיים רגילים לגמרי. לכל אורך חודש מרץ הקודם המספרים כאן היו דומים מאד לישראל, אח''כ נרגע, ביולי אוגוסט היה גל שני רק בויקטוריה (גם הוא בגלל מחדל של הממשלה), שהיה קשה הרבה יותר מראשון, אבל אבל הסתיים לחלוטין. אין קורונה.

אני לא מביע דעתי על איך לעשות את הסגר, מה מחיר סביר ומה לא (וברור שיש כאן מחיר כלכלי כבד לסגר שבוצע), אבל אין כאן קורונה כרגע, אז מסתבר שיש דברים שאפשר לעשות, עם קצת סדר ומשמעת.
עוד לא התחילו לחסן כאן, אגב.
הגיע לשם הוריאנט הבריטי/דרום אפריקאי?
המדינה סגורה הרמטית לדעתי.

יש אזרחים אוסטרלים שכבר שנה בחו"ל ללא יכולת חזרה למדינה
המקרים הבודדים הם במלונות הקורונה מאזרחים חוזרים.
אדום מטלי
הצטרף: 26 נובמבר 2020, 23:50
קיבל.ה  557 לייקים

El dudernio כתב: 09 פברואר 2021, 09:08
dino כתב: 09 פברואר 2021, 08:55
אדום מטלי כתב: 09 פברואר 2021, 01:16 ובעניין הסגר:
באוסטרליה הסגר עבד, מצוין.
כרגע זו מדינה שמנהלת בתוכה חיים רגילים לגמרי. לכל אורך חודש מרץ הקודם המספרים כאן היו דומים מאד לישראל, אח''כ נרגע, ביולי אוגוסט היה גל שני רק בויקטוריה (גם הוא בגלל מחדל של הממשלה), שהיה קשה הרבה יותר מראשון, אבל אבל הסתיים לחלוטין. אין קורונה.

אני לא מביע דעתי על איך לעשות את הסגר, מה מחיר סביר ומה לא (וברור שיש כאן מחיר כלכלי כבד לסגר שבוצע), אבל אין כאן קורונה כרגע, אז מסתבר שיש דברים שאפשר לעשות, עם קצת סדר ומשמעת.
עוד לא התחילו לחסן כאן, אגב.
הגיע לשם הוריאנט הבריטי/דרום אפריקאי?
המדינה סגורה הרמטית לדעתי.

יש אזרחים אוסטרלים שכבר שנה בחו"ל ללא יכולת חזרה למדינה


מה זה סגורה הרמטית?
מהרגע שהעסק התחיל, כל מי שנכנס לאוסטרליה, נכנס למלון בידוד ל-14 יום. על חשבונו, אף אחד לא משלם לו על זה. לא בידוד בבית ולא סיפורי סבתא. המלונות הללו תחת פיקוח הדוק, אף אחד לא יכול לשטות בהם. כדי שיהיה אפשר לפקח כמו שצריך, הכניסה לאוסטרליה מאד מוגבלת, הורידו את מספר הנכנסים לאוסטרליה לכמות מגוכחת, כמה מאות אנשים ביום לדעתי ( הרי אם כל יום ינחתו כאן 10,000 איש אי אפשר יהיה לארח ולשלוט במלונות הללו). נכון, זה די אכזרי, אנשים מחכים חודשים לחזור לכאן. ולכן גם אף אחד כמעט לא יוצא מכאן. לא ליוון, לא לאיחוד האמירויות, ולא לישראל.
מחיר כבד, אבל אין כאן קורונה, ואין ואריינטים (כי הם יכולים להיכנס רק מחו"ל, ואז הם יהיו מבודדים בבית מלון).

את כל זה גם ישראל הייתה יכולה לעשות, אבל יותר חשוב להביא יהודים וגופות מברוקלין, או ללכת לאורגיות באוקראינה או לזונות והימורים באיחוד האמירויות, מאשר לשמור על בריאות.
הפוסט קיבל לייק אחדלירן
אדום
הצטרף: 16 נובמבר 2020, 17:49
קיבל.ה  736 לייקים

הפוסט קיבל לייק אחדits-sick
סמל אישי של משתמש
its-sick
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 15:15
קיבל.ה  1233 לייקים

טקנו, בימים האחרונים פורטוגל טסה למעלה בטבלאות התמותה מקורונה, אוטוטו עוקפת את אמריקה. מה קורה אצלכם?
חוקים ואיסורים שאין מקורם ב"מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" הם מרושעים מטבעם. לפי מדד זה הדת היהודית קרובה למעמד של רשע מוחלט.
لا إله
מי שמאמין ולא מפחד, הריהו שקול למחבל מתאבד.
נא לא לצטט הודעות של אנשים לא ראויים, שיישאר מוסתר, תודה.
סמל אישי של משתמש
teknoboy
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 14:16
קיבל.ה  1619 לייקים

its-sick כתב: 09 פברואר 2021, 22:09 טקנו, בימים האחרונים פורטוגל טסה למעלה בטבלאות התמותה מקורונה, אוטוטו עוקפת את אמריקה. מה קורה אצלכם?
עכשיו דווקא מתחיל להירגע, בעקבות סגר יחסית רציני שהתחיל לפני כמה שבועות, כולל שמערכת החינוך סגורה.
הגל הענקי היה כנראה תוצאה של ההחלטה לשחרר קצת את המגבלות בחג המולד.
אנשים נסעו למשפחות והביאו איתם את הווירוס מהערים הגדולות לאזורים כפריים, שם התפלגות הגילאים נוטה לכיוון היותר קשיש של הסקאלה, ומפה לשם מקום ראשון בעולם בתמותה לנפש בשבועות האחרונים.
הלב אדום השם הפועל
very class, fantastic
הַחַיִּ֤ים וְהַמָּ֙וֶת֙ נָתַ֣תִּי לְפָנֶ֔יךָ, הַבְּרָכָ֖ה וְהַקְּלָלָ֑ה - וּבָֽחַרְתָּ֙ בַּחַיִּ֔ים
* המציג אינו רופא
הפוסט קיבל לייק אחדits-sick
J-R
הצטרף: 24 דצמבר 2020, 13:09
קיבל.ה  36 לייקים

pelegs כתב: 08 פברואר 2021, 23:18
אבו-דגל כתב: 08 פברואר 2021, 22:36
pelegs כתב: 08 פברואר 2021, 22:10

אני חייב לציין שזה ממש מרשים איך כל ממשלות העולם - כולל מדינות אויבות כגון ישראל/איראן/סוריה, ארה"ב/רוסיה/סין וכו' - החליטו יחד לדפוק את האזרחים שלהן עם כל מיני הגבלות למניעת מגיפה מדומיינת, למרות שלכל אחת מהן היתרון הפוליטי יהיה דווקא להתנהג כרגיל כאשר יש כאוס באחרות. זה ממש כאילו מדובר במגיפה אמיתית ומסוכנת.
ALLIED FORCES, כוחות הציר, האו"ם, נאט"ו, ארגון הבריאות העולמי וכו', הרי ממשלות לא משתפות פעולה בשום נושא ולכן כל הטיעון על זה שעושים עלינו שעטנז לא הגיוני...
לפני שאתה הופך את זה לרב אמנון יצחק וזה לא, אני לא טוען שזו קונספרציה עולמית או שת"פ מחתרתי להשמדת האנושות או משהו כזה, אני כן טוען שעושים על זה רווחים כמו בכל מלחמה\משבר עולמי היסטורית.
אני לא מתנגד חיסונים אבל משוכנע שאין סיכוי שיש כרגע חיסון יעיל באמת לנגיף מהסוג הזה שמפתח מוטציות שונות ולכן לתלות את התקווה בחיסונים ולצעוק על אנשים שחוששים להתחסן מסיבותיהם כאיזה נאצים פוטנציאלים ולהציע להגביל להם את החופש , זה בדיוק ההוכחה שזה לא משנה אם זו קונספרציה או לא , זו המציאות הפאשיזם ניצח ומי שיותר פאשיסט בהצעותיו אלה הדעות הליגטימיות היום שאנשים תומכים בהן כאן.
לא רשמתי שאין קורונה, רשמתי שלא כצעקתה חד משמעית עומד ותומך בזה מהעמוד הראשון עד היום, אגב כבר בעמוד שתיים או שלוש הציגו אותי כרוצח חסר אחריות ואגואיסט בנושא החיסונים וחוסר היעילות הדיי צפוי שלהם בבלימת המגייפה, אבל כמו שאמרתי אני שמח מזה, זה רק מוכיח את הטענה שלי, המגיפה זה פאשיזם בחסות מחלה עונתית חדשה לא משמעותית.
אז קודם כל, כפי שכבר כתבתי לך פעם בשרשור: אתה צריך ללמוד מה זה פאשיזם. אתה זורק את המושג הזה על משהו שפשוט לא מתאים להגדרה בשום אופן. וזה לא שאני מתעקש על סמנטיקה - כשצועקים פאשיזם על כל דבר שנדמה קצת אוטוריטרי (לא שזה העניין עם ההגבלות, אבל אני אזרום איתך לצורך הדיון), מפסיקים לזהות ולהילחם בפאשיזם האמיתי. והוא קיים ומסוכן מאד בכל העולם המערבי כרגע.

בכל מקרה, לנושא: אתה זורק שטויות בלי שום סימוכין. אתה יכול להיות משוכנע שאין חיסון, אבל זה לא משנה את העובדה שדווקא יש יותר מחיסון אחד, כל אחד מהם שמחלקים במערב נבדק על עשרות אלפי אנשים, ובינתיים הנתונים די קונסיסטנטיים - חיסוני ה-mRNA יעילים במעל ל-95%, חיסוני הוקטור יעילים במעל ל-70%. אני יודע שעבור רוב האנשים שלא התעניינו בנושא נדמה שזה משהו חדש ולא ידוע ואיך אפשר בכלל להעריך את היעילות וכו' - אבל ממש לא מדובר ברעיונות חדשים. אני כימאי בהכשרתי, יש לי רקע בביופיזיקה וקראתי על הנושא די הרבה (ספרות מקצועית, לא בלוגים) - ובאמת שמדובר במנגנון חיסוני שנחקר מאז שנות התשעים, ויודעים עליו המון. ואני עוד סתם מאסטר בכימיה, לא חוקר מקצועי באימינולוגיה, אז בוודאי שהם יודעים על הנושא "קצת" יותר ממני. כל המסמכים, המחקרים והאישורים זמינים באופן פתוח לכולם, לא מסתירים שוב דבר מהציבור. הכל נמצא באתרים של ה-CDC וה-FDA. אני יכול, למשל, לעבור איתך על מרכיבי החיסון אחד-אחד, ולהסבירלך מה כל אחד עושה שם. אנשים אחרים שמתעסקים באימונולוגיה יכולים לעבור איתך על כל החומר בנושא ולהסביר לך בדיוק מה ולמה ואיך הכל פועל.

המציאות היא שכרגע הדבר היחיד שעומד בינינו לבין סוף המגיפה המזדיינת הזו זה היכולת לחסן כמה שיותר מהאוכלוסיה כמה שיותר מהר. ככל שנתעכב, ככה גדלים הסיכויים למוטציות שתהיינה יותר עמידות לחיסונים, ואז נצטרך לחכות עוד כמה חודשים עד שיבחנו את החיסונים החדשים (ויש סיבה שזה רק כמה חודשים ולא כמה שנים, זה נעוץ בשיטת החיסון מבוססת ה-mRNA, גם את זה אני יכול להסביר לך אם אתה מעוניין). וככה זה יהיה שוב ושוב ושוב עד שנאלץ לוותר ולחיות עם המחלה הזו כל הזמן, עם כלכלה חצי מתפקדת ואיסורי מעבר בין מדינות.

אני לא יודע אם אתה אגואיסט או לא, אין לי מושג מה מונע ממך להתחסן, אני מניח שזה הפחד מהלא מוכר בחיסון. אם זו הסיבה, כאמור, אשמח להסביר הכל.
שמע,בתור אחד שהתחסן בשנייה הראשונה שיכל,אני חושב שהציפיה שיגידו למיליארדי אנשים בעולם לימין שור וזה פשוט יקרה היא נאיבית.
סך הכל בישראל המצב מעולה(מה מעולה,מקום ראשון בהפרש ענק)בהתחסנות.גם אם תחלק מיליון דולר במתחמי החיסון עדיין יהיו אנשים שלא יבואו,אין מה לעשות.בערך כמו הציפיה שלא יקרו תאונות דרכים אם כולם פשוט יסעו בצורה זהירה..
סמל אישי של משתמש
Maor7
הצטרף: 23 נובמבר 2020, 12:11
קיבל.ה  23 לייקים

הבוקר בסופר, אדם שעמד לידי והתבקש על ידי אחת העובדות לשים מסיכה התחיל להשתולל ולצעוק שזה פייק ושקר והוא לא ישים מסיכה בחייים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(הולנד)


אנשים מתחילים לאבד את זה..
dino
הצטרף: 28 נובמבר 2020, 11:17
קיבל.ה  2017 לייקים

מתי יהיה הסגר הבא, או מתי יהיו 15,000 חולים ליום, לדעתכם?
סמל אישי של משתמש
pelegs
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 18:56
קיבל.ה  800 לייקים

dino כתב: 10 פברואר 2021, 15:06 מתי יהיה הסגר הבא, או מתי יהיו 15,000 חולים ליום, לדעתכם?
בדיוק שוחחתי על זה עם אמא שלי היום. שנינו מסכימים שתוך חודש (סגר, לא יודע לגבי חולים פר יום).
חופש לפלסטין 🇵🇸 כל הכוח למעמד העובדים :hammersickle: كل القوة للطبقة العاملة 🇵🇸 الحرية لفلسطين
ضد الصهيونية, الرجعية العربية والإمبريالية :lol: נגד הציונות, הריאקציה הערבית והאימפריאליזם
dino
הצטרף: 28 נובמבר 2020, 11:17
קיבל.ה  2017 לייקים

זה נראה כל כך ברור עוד סגר, או עליה משמעותית בתחלואה, מצד שני, נראה שיש אופטימיות גדולה לפי מתווה הפתיחות.

לגבי הבתי ספר, לפי מה שידוע, ילדים/מורים שמתגוררים במקומות אדומים, יהיו רשאים ללמוד או ללמד בבתי ספר ירוקים.
מניח שזה תקף גם למקומןת עבודה אחרים.


מוואלה

היעדר מגבלה על מעבר בין הצבעים לתלמידים ומורים עלול להביא במהרה לעלייה בתחלואה. כך, הסייעת או המורה מהרשות האדומה יכולה להגיע באין מפריע ליישוב ירוק או צהוב ולהכניס כיתות שלמות לבידוד.
כמו כן, בערים הגדולות יש לא מעט בתי ספר וגנים אליהם מגיעים תלמידים מהשכונות הקרובות, שנמצאות במרחק קצר, לעתים אף מעבר לכביש. לפי המתווה, המוסד החינוכי נמצא בשכונה הצהובה או הירוקה רשאי לקבל גם את התלמידים או אנשי הצוות החינוכי שגרים בשכונות הכתומות או אדומות. כתוצאה מכך, צבעי השכונות עלולים להשתנות במהירות ולא בכיוון הרצוי
נערך לאחרונה על ידי dino ב 10 פברואר 2021, 18:09, נערך פעם 1 בסך הכל.
סמל אישי של משתמש
ff0000
הצטרף: 06 דצמבר 2020, 17:51
קיבל.ה  48 לייקים

הסטטוס קוו של ממשלת המעבר נשאר אם דוחים את הבחירות? כי אם כן אז מן הסתם ב14/3 יודיעו על סגר לשבוע, וב21/3 יגלו שזה לא היה מספיק זמן כדי לעקב את ההתפרצות וצריך סגר הדוק יותר לעוד שבוע.
החתול של שרדינגר לשעבר, ולא לשעבר
לא מלך! לא מלכה! לא לורד! לא אדון!
לא ישטו בנו שוב!
סמל אישי של משתמש
pelegs
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 18:56
קיבל.ה  800 לייקים

dino כתב: 10 פברואר 2021, 16:00 זה נראה כל כך ברור עוד סגר, או עליה משמעותית בתחלואה, מצד שני, נראה שיש אופטימיות גדולה לפי מתווה הפתיחות.
לא נראה לי שזה בגלל אופטימיות, אלא פשוט ישראבלוף קלאסי.
חופש לפלסטין 🇵🇸 כל הכוח למעמד העובדים :hammersickle: كل القوة للطبقة العاملة 🇵🇸 الحرية لفلسطين
ضد الصهيونية, الرجعية العربية والإمبريالية :lol: נגד הציונות, הריאקציה הערבית והאימפריאליזם
סמל אישי של משתמש
its-sick
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 15:15
קיבל.ה  1233 לייקים

ראש המועצה שלנו דיבר עם פיקוד העורף שאישר לו שאנחנו עומדים בקריטריונים ומחר ייפתחו הגנים.
איך ששמענו, הסבתא שבאה לעזור ברחה מפה באוטובוס לחיפה.
והופ, משרד החינוך הודיע לראש המועצה שלא מעניינים אותו פיקוד העורף והנתונים של היום ומה שקובע זה הנתונים של אתמול, ולא מאשר פתיחה, גם לא גנים פרטיים.
והנה מתבזבז לו עוד יום חופש מהעבודה.
מדינה שהיא קרקס.
חוקים ואיסורים שאין מקורם ב"מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" הם מרושעים מטבעם. לפי מדד זה הדת היהודית קרובה למעמד של רשע מוחלט.
لا إله
מי שמאמין ולא מפחד, הריהו שקול למחבל מתאבד.
נא לא לצטט הודעות של אנשים לא ראויים, שיישאר מוסתר, תודה.
סמל אישי של משתמש
אבו-דגל
הצטרף: 19 נובמבר 2020, 00:45
קיבל.ה  56 לייקים

pelegs כתב: 08 פברואר 2021, 23:18
אבו-דגל כתב: 08 פברואר 2021, 22:36
pelegs כתב: 08 פברואר 2021, 22:10

אני חייב לציין שזה ממש מרשים איך כל ממשלות העולם - כולל מדינות אויבות כגון ישראל/איראן/סוריה, ארה"ב/רוסיה/סין וכו' - החליטו יחד לדפוק את האזרחים שלהן עם כל מיני הגבלות למניעת מגיפה מדומיינת, למרות שלכל אחת מהן היתרון הפוליטי יהיה דווקא להתנהג כרגיל כאשר יש כאוס באחרות. זה ממש כאילו מדובר במגיפה אמיתית ומסוכנת.
ALLIED FORCES, כוחות הציר, האו"ם, נאט"ו, ארגון הבריאות העולמי וכו', הרי ממשלות לא משתפות פעולה בשום נושא ולכן כל הטיעון על זה שעושים עלינו שעטנז לא הגיוני...
לפני שאתה הופך את זה לרב אמנון יצחק וזה לא, אני לא טוען שזו קונספרציה עולמית או שת"פ מחתרתי להשמדת האנושות או משהו כזה, אני כן טוען שעושים על זה רווחים כמו בכל מלחמה\משבר עולמי היסטורית.
אני לא מתנגד חיסונים אבל משוכנע שאין סיכוי שיש כרגע חיסון יעיל באמת לנגיף מהסוג הזה שמפתח מוטציות שונות ולכן לתלות את התקווה בחיסונים ולצעוק על אנשים שחוששים להתחסן מסיבותיהם כאיזה נאצים פוטנציאלים ולהציע להגביל להם את החופש , זה בדיוק ההוכחה שזה לא משנה אם זו קונספרציה או לא , זו המציאות הפאשיזם ניצח ומי שיותר פאשיסט בהצעותיו אלה הדעות הליגטימיות היום שאנשים תומכים בהן כאן.
לא רשמתי שאין קורונה, רשמתי שלא כצעקתה חד משמעית עומד ותומך בזה מהעמוד הראשון עד היום, אגב כבר בעמוד שתיים או שלוש הציגו אותי כרוצח חסר אחריות ואגואיסט בנושא החיסונים וחוסר היעילות הדיי צפוי שלהם בבלימת המגייפה, אבל כמו שאמרתי אני שמח מזה, זה רק מוכיח את הטענה שלי, המגיפה זה פאשיזם בחסות מחלה עונתית חדשה לא משמעותית.
אז קודם כל, כפי שכבר כתבתי לך פעם בשרשור: אתה צריך ללמוד מה זה פאשיזם. אתה זורק את המושג הזה על משהו שפשוט לא מתאים להגדרה בשום אופן. וזה לא שאני מתעקש על סמנטיקה - כשצועקים פאשיזם על כל דבר שנדמה קצת אוטוריטרי (לא שזה העניין עם ההגבלות, אבל אני אזרום איתך לצורך הדיון), מפסיקים לזהות ולהילחם בפאשיזם האמיתי. והוא קיים ומסוכן מאד בכל העולם המערבי כרגע.

בכל מקרה, לנושא: אתה זורק שטויות בלי שום סימוכין. אתה יכול להיות משוכנע שאין חיסון, אבל זה לא משנה את העובדה שדווקא יש יותר מחיסון אחד, כל אחד מהם שמחלקים במערב נבדק על עשרות אלפי אנשים, ובינתיים הנתונים די קונסיסטנטיים - חיסוני ה-mRNA יעילים במעל ל-95%, חיסוני הוקטור יעילים במעל ל-70%. אני יודע שעבור רוב האנשים שלא התעניינו בנושא נדמה שזה משהו חדש ולא ידוע ואיך אפשר בכלל להעריך את היעילות וכו' - אבל ממש לא מדובר ברעיונות חדשים. אני כימאי בהכשרתי, יש לי רקע בביופיזיקה וקראתי על הנושא די הרבה (ספרות מקצועית, לא בלוגים) - ובאמת שמדובר במנגנון חיסוני שנחקר מאז שנות התשעים, ויודעים עליו המון. ואני עוד סתם מאסטר בכימיה, לא חוקר מקצועי באימינולוגיה, אז בוודאי שהם יודעים על הנושא "קצת" יותר ממני. כל המסמכים, המחקרים והאישורים זמינים באופן פתוח לכולם, לא מסתירים שוב דבר מהציבור. הכל נמצא באתרים של ה-CDC וה-FDA. אני יכול, למשל, לעבור איתך על מרכיבי החיסון אחד-אחד, ולהסבירלך מה כל אחד עושה שם. אנשים אחרים שמתעסקים באימונולוגיה יכולים לעבור איתך על כל החומר בנושא ולהסביר לך בדיוק מה ולמה ואיך הכל פועל.

המציאות היא שכרגע הדבר היחיד שעומד בינינו לבין סוף המגיפה המזדיינת הזו זה היכולת לחסן כמה שיותר מהאוכלוסיה כמה שיותר מהר. ככל שנתעכב, ככה גדלים הסיכויים למוטציות שתהיינה יותר עמידות לחיסונים, ואז נצטרך לחכות עוד כמה חודשים עד שיבחנו את החיסונים החדשים (ויש סיבה שזה רק כמה חודשים ולא כמה שנים, זה נעוץ בשיטת החיסון מבוססת ה-mRNA, גם את זה אני יכול להסביר לך אם אתה מעוניין). וככה זה יהיה שוב ושוב ושוב עד שנאלץ לוותר ולחיות עם המחלה הזו כל הזמן, עם כלכלה חצי מתפקדת ואיסורי מעבר בין מדינות.

אני לא יודע אם אתה אגואיסט או לא, אין לי מושג מה מונע ממך להתחסן, אני מניח שזה הפחד מהלא מוכר בחיסון. אם זו הסיבה, כאמור, אשמח להסביר הכל.
זה לא פשיזם -
"הרמוניה" , עליונות מפלגתית, עליונות רפואית, המנהיג, החברה \ המדינה כערך עליון, חוסר שיוויון בין בני אדם על סמך טיפול רפואי, "מלחמה בקורונה" , מחיקת התנגדות.
יש איזה מרכיב פשיסטי שאני הבלתי מלומד חסר המושג והטיפש שכחתי? או שאני צריך להסביר למה זה פשיזם של המאה ה21?
להילחם נגד הפאשיזם "האמיתי" זה משפט תלוש מהמציאות ומההיסטוריה, מעולם הפאשיזם לא הסתתר או היה צריך לחפש אותו בזכוכית מגדלת, הוא השלטון.

אני מושכנע שיש חיסון, אני משוכנע שהוא לא יעיל וכנראה היעילות שלו תשתפר בשנים הבאות, עד אז היה רצוי שיפתחו -הכל- ויפסיקו לסובב את המספרים "נפטרים עם קורונה" או כל התרגילי יח"צ האלה שדומים מאוד ליח"צ חיסונים הגרוע הזה שגורם לאנשים פחות להתחסן כי מה לעשות כשאתה חושב שמשקרים אותך פעם אחת סביר להניח שלא תקשיב כבר בפעם השנייה - זו המציאות.
אתה מספר לי מרכיבים מהחיסון, זה לא מעניין אני לא טוען שיש שם צ'יפים וטיפים וחארטות, טוען שזה כולה מסחרה בסיסית של מוצר לא כזה מוצלח שסביר להניח שעוד כמה שנים כבר יהיה יותר יעיל.

הדבר היחיד שמפריד בין סוף המגיפה המזדיינת הזו לחיים שלנו בחזרה זה שיפסיקו לעשות את הבדיקות המטומטמות האלה והיי פתאום אנחנו כולנו נחזור לחורף נורמלי של בתי חולים עמוסים עם תמותה יציבה כי זו האמת, ועל הדרך יש מחלה נשימתית כנראה גם עונתית חדשה שהיא מסוכנת לאנשים בני 60+, פה נגמר הסיפור זה היה סיפור מלכתחילה אבל הפשיזם ההרמוני, העליונות, החברתי והבדלת חוסר השיוויון בחברה (מה שלא קורה לטענתך) כבר מזמן העביר פה אנשים על דעתם, בעיקר כאלה שטוענים שמניעת זכויות בסיסיות הן דבר מתבקש ואז מספרים לך שאין פאשיזם והם סמולנים. בסדר, רואים לכם.
החמישייה הפותחת של האוהדים
לעודד זה להגיד "לא לאלימות"
ואהבת לקבוצתך כמוך
בנצחון או בהפסד, העיקר ההגינות
באהבה יש רק מנצחים
הכי חשוב לפרגן ביציע, ומהיציע
בשבילנו הכוכב זה אתה
...
סמל אישי של משתמש
teknoboy
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 14:16
קיבל.ה  1619 לייקים

אבו-דגל כתב: 10 פברואר 2021, 19:48 אני מושכנע שיש חיסון, אני משוכנע שהוא לא יעיל
מה שכנע אותך שהוא לא יעיל?
הלב אדום השם הפועל
very class, fantastic
הַחַיִּ֤ים וְהַמָּ֙וֶת֙ נָתַ֣תִּי לְפָנֶ֔יךָ, הַבְּרָכָ֖ה וְהַקְּלָלָ֑ה - וּבָֽחַרְתָּ֙ בַּחַיִּ֔ים
* המציג אינו רופא
סמל אישי של משתמש
its-sick
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 15:15
קיבל.ה  1233 לייקים

אבו-דגל כתב: 10 פברואר 2021, 19:48אני מושכנע שיש חיסון, אני משוכנע שהוא לא יעיל וכנראה היעילות שלו תשתפר בשנים הבאות
אשמח לשמוע הסבר על מה מבוסס השכנוע שלך לגבי חוסר היעילות?
מה השכלתך? קראת את המאמר של פייזר? מה במנגנון שלהם לא עובד לדעתך?
הרי ראו שנוצרים נוגדנים שעבדו על הוירוס במעבדה. כלומר מנגנון ייצור חלבוני הספייק בתאים כן עבד, וכן נוצרו נוגדנים. האם אתה חושב שהוירוס ישרוד מתקפה של נוגדנים אלו?
רואים גם ירידה ברורה בתחלואת המחוסנים, הן בניסוי המקורי והן בחיסונים בישראל.
אז אשמח לדעת מה לא יעיל, ולמה?
מה אתה יודע שהמדענים והרופאים בכל העולם לא יודעים?
חוקים ואיסורים שאין מקורם ב"מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" הם מרושעים מטבעם. לפי מדד זה הדת היהודית קרובה למעמד של רשע מוחלט.
لا إله
מי שמאמין ולא מפחד, הריהו שקול למחבל מתאבד.
נא לא לצטט הודעות של אנשים לא ראויים, שיישאר מוסתר, תודה.
סמל אישי של משתמש
פרימו לוי
הצטרף: 28 נובמבר 2020, 20:45
קיבל.ה  768 לייקים

סליחה על הנימה המרוחקת המדעית, אנשים מתים, אבל אותי זה ממש מרתק סוציולוגית. ההורים שלי מתנגדי חיסונים מימים ימימה כך שהסנטימנט הזה בהחלט מוכר לי, אבל אבו-דגל מייצג די נאמנה הלך רוח שנהיה נפוץ בקטע מטורף גם בפייסבוק וגם במה שאני קולט מהסביבה שלי וכשאני מסתובב ברחובות, של אנשים שהם לא מתנגדי חיסונים קלאסיים, אבל כל הקושי והלחץ שהמצב, שהקורונה מייצרת (זאת פרשנות קצת בשקל שלי כמובן, אבל אני באמת חושב שזה שאנשים נדחקים לקצה יוצר קרקע פורייה לכל הדבר הזה) גורם להם להיות מצע נוח להתפתחות הגישה הזאת שמדברת בשפה רציונלית (יחסית) וזה מתקיים אצל אנשים נורמטיביים (נפוץ במיוחד אצל צעירים בגילי שהם נורמטיביים לחלוטין, לא אנשי צום מיצים שניזונים מאור שמש). אם אני צריך להעריך איך הדבר הזה קורה, בשורה התחתונה זה מתנקז לאובדן אמון מוחלט של אנשים במערכת, בממסד. הטון הזה שאבו-דגל מדבר בו, יש לי יותר מחבר אחד שאימץ אותו גם כן אע״פ שהוא לא הפרופיל האוטומטי של מתנגדי חיסונים. אובדן אמון בשילוב אגב עם חוסר אוריינטציה מדעית שמאפשרת למשפטים כמו ״אני משוכנע שהחיסון לא יעיל״ להתפס כמשפט לגיטימי עם תוקף.
מעבר לכך שההרחבה הזאת של מעגל מתנגדי החיסונים מרתק סוציולוגית אני חושש גם מהשפעות ארוכות טווח שלו מעבר לקורונה - בעיקר ירידה בנכונות של הציבור להתחסן בעתיד וחזרה של מחלות מבאסות מהעבר, טיפוח של גישות אנטי-מדעיות וערבוב שלהם בקבלת החלטות בעלות משמעות גדולה לחיינו, והכי מטריד אותי אובדן הסולידריות שמתבטאת בגילנות הקיצונית (איך קוראים לאפלייה של חולים כרוניים ובעלי מחלות רקע?) שהיא בעצם הבסיס לכל הגישה הזאת
הפוסט קיבל לייק אחדתתאבד כבר
סמל אישי של משתמש
pelegs
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 18:56
קיבל.ה  800 לייקים

אבו-דגל כתב: 10 פברואר 2021, 19:48
pelegs כתב: 08 פברואר 2021, 23:18
אבו-דגל כתב: 08 פברואר 2021, 22:36

ALLIED FORCES, כוחות הציר, האו"ם, נאט"ו, ארגון הבריאות העולמי וכו', הרי ממשלות לא משתפות פעולה בשום נושא ולכן כל הטיעון על זה שעושים עלינו שעטנז לא הגיוני...
לפני שאתה הופך את זה לרב אמנון יצחק וזה לא, אני לא טוען שזו קונספרציה עולמית או שת"פ מחתרתי להשמדת האנושות או משהו כזה, אני כן טוען שעושים על זה רווחים כמו בכל מלחמה\משבר עולמי היסטורית.
אני לא מתנגד חיסונים אבל משוכנע שאין סיכוי שיש כרגע חיסון יעיל באמת לנגיף מהסוג הזה שמפתח מוטציות שונות ולכן לתלות את התקווה בחיסונים ולצעוק על אנשים שחוששים להתחסן מסיבותיהם כאיזה נאצים פוטנציאלים ולהציע להגביל להם את החופש , זה בדיוק ההוכחה שזה לא משנה אם זו קונספרציה או לא , זו המציאות הפאשיזם ניצח ומי שיותר פאשיסט בהצעותיו אלה הדעות הליגטימיות היום שאנשים תומכים בהן כאן.
לא רשמתי שאין קורונה, רשמתי שלא כצעקתה חד משמעית עומד ותומך בזה מהעמוד הראשון עד היום, אגב כבר בעמוד שתיים או שלוש הציגו אותי כרוצח חסר אחריות ואגואיסט בנושא החיסונים וחוסר היעילות הדיי צפוי שלהם בבלימת המגייפה, אבל כמו שאמרתי אני שמח מזה, זה רק מוכיח את הטענה שלי, המגיפה זה פאשיזם בחסות מחלה עונתית חדשה לא משמעותית.
אז קודם כל, כפי שכבר כתבתי לך פעם בשרשור: אתה צריך ללמוד מה זה פאשיזם. אתה זורק את המושג הזה על משהו שפשוט לא מתאים להגדרה בשום אופן. וזה לא שאני מתעקש על סמנטיקה - כשצועקים פאשיזם על כל דבר שנדמה קצת אוטוריטרי (לא שזה העניין עם ההגבלות, אבל אני אזרום איתך לצורך הדיון), מפסיקים לזהות ולהילחם בפאשיזם האמיתי. והוא קיים ומסוכן מאד בכל העולם המערבי כרגע.

בכל מקרה, לנושא: אתה זורק שטויות בלי שום סימוכין. אתה יכול להיות משוכנע שאין חיסון, אבל זה לא משנה את העובדה שדווקא יש יותר מחיסון אחד, כל אחד מהם שמחלקים במערב נבדק על עשרות אלפי אנשים, ובינתיים הנתונים די קונסיסטנטיים - חיסוני ה-mRNA יעילים במעל ל-95%, חיסוני הוקטור יעילים במעל ל-70%. אני יודע שעבור רוב האנשים שלא התעניינו בנושא נדמה שזה משהו חדש ולא ידוע ואיך אפשר בכלל להעריך את היעילות וכו' - אבל ממש לא מדובר ברעיונות חדשים. אני כימאי בהכשרתי, יש לי רקע בביופיזיקה וקראתי על הנושא די הרבה (ספרות מקצועית, לא בלוגים) - ובאמת שמדובר במנגנון חיסוני שנחקר מאז שנות התשעים, ויודעים עליו המון. ואני עוד סתם מאסטר בכימיה, לא חוקר מקצועי באימינולוגיה, אז בוודאי שהם יודעים על הנושא "קצת" יותר ממני. כל המסמכים, המחקרים והאישורים זמינים באופן פתוח לכולם, לא מסתירים שוב דבר מהציבור. הכל נמצא באתרים של ה-CDC וה-FDA. אני יכול, למשל, לעבור איתך על מרכיבי החיסון אחד-אחד, ולהסבירלך מה כל אחד עושה שם. אנשים אחרים שמתעסקים באימונולוגיה יכולים לעבור איתך על כל החומר בנושא ולהסביר לך בדיוק מה ולמה ואיך הכל פועל.

המציאות היא שכרגע הדבר היחיד שעומד בינינו לבין סוף המגיפה המזדיינת הזו זה היכולת לחסן כמה שיותר מהאוכלוסיה כמה שיותר מהר. ככל שנתעכב, ככה גדלים הסיכויים למוטציות שתהיינה יותר עמידות לחיסונים, ואז נצטרך לחכות עוד כמה חודשים עד שיבחנו את החיסונים החדשים (ויש סיבה שזה רק כמה חודשים ולא כמה שנים, זה נעוץ בשיטת החיסון מבוססת ה-mRNA, גם את זה אני יכול להסביר לך אם אתה מעוניין). וככה זה יהיה שוב ושוב ושוב עד שנאלץ לוותר ולחיות עם המחלה הזו כל הזמן, עם כלכלה חצי מתפקדת ואיסורי מעבר בין מדינות.

אני לא יודע אם אתה אגואיסט או לא, אין לי מושג מה מונע ממך להתחסן, אני מניח שזה הפחד מהלא מוכר בחיסון. אם זו הסיבה, כאמור, אשמח להסביר הכל.
זה לא פשיזם -
"הרמוניה" , עליונות מפלגתית, עליונות רפואית, המנהיג, החברה \ המדינה כערך עליון, חוסר שיוויון בין בני אדם על סמך טיפול רפואי, "מלחמה בקורונה" , מחיקת התנגדות.
יש איזה מרכיב פשיסטי שאני הבלתי מלומד חסר המושג והטיפש שכחתי? או שאני צריך להסביר למה זה פשיזם של המאה ה21?
להילחם נגד הפאשיזם "האמיתי" זה משפט תלוש מהמציאות ומההיסטוריה, מעולם הפאשיזם לא הסתתר או היה צריך לחפש אותו בזכוכית מגדלת, הוא השלטון.

אני מושכנע שיש חיסון, אני משוכנע שהוא לא יעיל וכנראה היעילות שלו תשתפר בשנים הבאות, עד אז היה רצוי שיפתחו -הכל- ויפסיקו לסובב את המספרים "נפטרים עם קורונה" או כל התרגילי יח"צ האלה שדומים מאוד ליח"צ חיסונים הגרוע הזה שגורם לאנשים פחות להתחסן כי מה לעשות כשאתה חושב שמשקרים אותך פעם אחת סביר להניח שלא תקשיב כבר בפעם השנייה - זו המציאות.
אתה מספר לי מרכיבים מהחיסון, זה לא מעניין אני לא טוען שיש שם צ'יפים וטיפים וחארטות, טוען שזה כולה מסחרה בסיסית של מוצר לא כזה מוצלח שסביר להניח שעוד כמה שנים כבר יהיה יותר יעיל.

הדבר היחיד שמפריד בין סוף המגיפה המזדיינת הזו לחיים שלנו בחזרה זה שיפסיקו לעשות את הבדיקות המטומטמות האלה והיי פתאום אנחנו כולנו נחזור לחורף נורמלי של בתי חולים עמוסים עם תמותה יציבה כי זו האמת, ועל הדרך יש מחלה נשימתית כנראה גם עונתית חדשה שהיא מסוכנת לאנשים בני 60+, פה נגמר הסיפור זה היה סיפור מלכתחילה אבל הפשיזם ההרמוני, העליונות, החברתי והבדלת חוסר השיוויון בחברה (מה שלא קורה לטענתך) כבר מזמן העביר פה אנשים על דעתם, בעיקר כאלה שטוענים שמניעת זכויות בסיסיות הן דבר מתבקש ואז מספרים לך שאין פאשיזם והם סמולנים. בסדר, רואים לכם.
דו נו, נמאס לי לחזור על מה שכתבתי בעבר. כבר עניתי לך על כל הנקודות פה, אתה בוחר להתעלם. סבבה, תהנה לך בסרטים שלך, לפיהם איכשהו טראמפ, בולסנרו, ביבי, חיסונים ושמאלנים כמוני זה הכל אותו הדבר, ורק אתה הגאון הגדול מצליח לראות את האמת שכל החוקרים והמדענים פספסו. תפאדל
חופש לפלסטין 🇵🇸 כל הכוח למעמד העובדים :hammersickle: كل القوة للطبقة العاملة 🇵🇸 الحرية لفلسطين
ضد الصهيونية, الرجعية العربية والإمبريالية :lol: נגד הציונות, הריאקציה הערבית והאימפריאליזם
סמל אישי של משתמש
תתאבד כבר
הצטרף: 30 נובמבר 2020, 22:56
קיבל.ה  142 לייקים

פרימו לוי כתב: 10 פברואר 2021, 21:11 סליחה על הנימה המרוחקת המדעית, אנשים מתים, אבל אותי זה ממש מרתק סוציולוגית. ההורים שלי מתנגדי חיסונים מימים ימימה כך שהסנטימנט הזה בהחלט מוכר לי, אבל אבו-דגל מייצג די נאמנה הלך רוח שנהיה נפוץ בקטע מטורף גם בפייסבוק וגם במה שאני קולט מהסביבה שלי וכשאני מסתובב ברחובות, של אנשים שהם לא מתנגדי חיסונים קלאסיים, אבל כל הקושי והלחץ שהמצב, שהקורונה מייצרת (זאת פרשנות קצת בשקל שלי כמובן, אבל אני באמת חושב שזה שאנשים נדחקים לקצה יוצר קרקע פורייה לכל הדבר הזה) גורם להם להיות מצע נוח להתפתחות הגישה הזאת שמדברת בשפה רציונלית (יחסית) וזה מתקיים אצל אנשים נורמטיביים (נפוץ במיוחד אצל צעירים בגילי שהם נורמטיביים לחלוטין, לא אנשי צום מיצים שניזונים מאור שמש). אם אני צריך להעריך איך הדבר הזה קורה, בשורה התחתונה זה מתנקז לאובדן אמון מוחלט של אנשים במערכת, בממסד. הטון הזה שאבו-דגל מדבר בו, יש לי יותר מחבר אחד שאימץ אותו גם כן אע״פ שהוא לא הפרופיל האוטומטי של מתנגדי חיסונים. אובדן אמון בשילוב אגב עם חוסר אוריינטציה מדעית שמאפשרת למשפטים כמו ״אני משוכנע שהחיסון לא יעיל״ להתפס כמשפט לגיטימי עם תוקף.
מעבר לכך שההרחבה הזאת של מעגל מתנגדי החיסונים מרתק סוציולוגית אני חושש גם מהשפעות ארוכות טווח שלו מעבר לקורונה - בעיקר ירידה בנכונות של הציבור להתחסן בעתיד וחזרה של מחלות מבאסות מהעבר, טיפוח של גישות אנטי-מדעיות וערבוב שלהם בקבלת החלטות בעלות משמעות גדולה לחיינו, והכי מטריד אותי אובדן הסולידריות שמתבטאת בגילנות הקיצונית (איך קוראים לאפלייה של חולים כרוניים ובעלי מחלות רקע?) שהיא בעצם הבסיס לכל הגישה הזאת
גם בסביבה שלי (משכילים/הייטקיסטים צעירים/סוציאו אקונומי גבוה) יש יותר ויותר קולות "הגיוניים" כביכול ש"מפקפקים" ורוצים לחכות כדי לראות,
לא מסוגלים להמציא טיעונים משכנעים ללמה לא להתחסן, אבל פשוט ניכר שכבר עייפים ונמאס להם. מבחינתי זה יושב על אותו ייאוש שגורם לכך שלמרות שלהרבה קשה ויקר ובלה בלה בלה, בחיים הם לא הלכו ולא ילכו להפגנה, זה פשוט לא הם. מעדיפים פשוט להוריד את הראש, להמשיך בחייהם

+העניין שבסביבה שלי, באמת, הקורונה כמעט ולא השפיעה. לא מכיר צעיר אחד שחלה בצורה משמעותית, ולאנשים פשוט אין כח להתעסק בזה.
אני חושב שזה מתיישב בדיוק על אותם אנשים שלא תורמים דם, אבל לא מתנגדים הרי לתרומות דם וכו' וכו'. הבעיה המובנית בכל הדברים האלה זה שהיא מתבססת על OPT IN של האנשים
אנשי הפועל תל אביב כדורסל, הציון שלכם הוא 0. תשתפרו בבקשה - ת.כ, ערב המשחק נגד הפ' ב"ש

כל העוולות אחת הן, והמחשבה שלא כך, היא מקור כל העוולות.
וחוץ מזה, לשם מה נתכנסנו? יאללה הפועל!
סמל אישי של משתמש
אבו-דגל
הצטרף: 19 נובמבר 2020, 00:45
קיבל.ה  56 לייקים

פרימו לוי כתב: 10 פברואר 2021, 21:11 סליחה על הנימה המרוחקת המדעית, אנשים מתים, אבל אותי זה ממש מרתק סוציולוגית. ההורים שלי מתנגדי חיסונים מימים ימימה כך שהסנטימנט הזה בהחלט מוכר לי, אבל אבו-דגל מייצג די נאמנה הלך רוח שנהיה נפוץ בקטע מטורף גם בפייסבוק וגם במה שאני קולט מהסביבה שלי וכשאני מסתובב ברחובות, של אנשים שהם לא מתנגדי חיסונים קלאסיים, אבל כל הקושי והלחץ שהמצב, שהקורונה מייצרת (זאת פרשנות קצת בשקל שלי כמובן, אבל אני באמת חושב שזה שאנשים נדחקים לקצה יוצר קרקע פורייה לכל הדבר הזה) גורם להם להיות מצע נוח להתפתחות הגישה הזאת שמדברת בשפה רציונלית (יחסית) וזה מתקיים אצל אנשים נורמטיביים (נפוץ במיוחד אצל צעירים בגילי שהם נורמטיביים לחלוטין, לא אנשי צום מיצים שניזונים מאור שמש). אם אני צריך להעריך איך הדבר הזה קורה, בשורה התחתונה זה מתנקז לאובדן אמון מוחלט של אנשים במערכת, בממסד. הטון הזה שאבו-דגל מדבר בו, יש לי יותר מחבר אחד שאימץ אותו גם כן אע״פ שהוא לא הפרופיל האוטומטי של מתנגדי חיסונים. אובדן אמון בשילוב אגב עם חוסר אוריינטציה מדעית שמאפשרת למשפטים כמו ״אני משוכנע שהחיסון לא יעיל״ להתפס כמשפט לגיטימי עם תוקף.
מעבר לכך שההרחבה הזאת של מעגל מתנגדי החיסונים מרתק סוציולוגית אני חושש גם מהשפעות ארוכות טווח שלו מעבר לקורונה - בעיקר ירידה בנכונות של הציבור להתחסן בעתיד וחזרה של מחלות מבאסות מהעבר, טיפוח של גישות אנטי-מדעיות וערבוב שלהם בקבלת החלטות בעלות משמעות גדולה לחיינו, והכי מטריד אותי אובדן הסולידריות שמתבטאת בגילנות הקיצונית (איך קוראים לאפלייה של חולים כרוניים ובעלי מחלות רקע?) שהיא בעצם הבסיס לכל הגישה הזאת
יכול לחיות בשלום עם הפרשנות הזאת
החמישייה הפותחת של האוהדים
לעודד זה להגיד "לא לאלימות"
ואהבת לקבוצתך כמוך
בנצחון או בהפסד, העיקר ההגינות
באהבה יש רק מנצחים
הכי חשוב לפרגן ביציע, ומהיציע
בשבילנו הכוכב זה אתה
...
סמל אישי של משתמש
teknoboy
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 14:16
קיבל.ה  1619 לייקים

אבו דגל, תכבד אותנו ותסביר לנו מה שכנע אותך שהחיסון לא יעיל.
ככה עוד עלול להיווצר הרושם שכתבת את זה סתם.
הלב אדום השם הפועל
very class, fantastic
הַחַיִּ֤ים וְהַמָּ֙וֶת֙ נָתַ֣תִּי לְפָנֶ֔יךָ, הַבְּרָכָ֖ה וְהַקְּלָלָ֑ה - וּבָֽחַרְתָּ֙ בַּחַיִּ֔ים
* המציג אינו רופא
סמל אישי של משתמש
אבו-דגל
הצטרף: 19 נובמבר 2020, 00:45
קיבל.ה  56 לייקים

teknoboy כתב: 11 פברואר 2021, 12:48 אבו דגל, תכבד אותנו ותסביר לנו מה שכנע אותך שהחיסון לא יעיל.
ככה עוד עלול להיווצר הרושם שכתבת את זה סתם.
היו מספיק פרופסורים ומומחים (למעשה תביא סרטון של איש מהתחום שאומר שאפשר להוציא חיסון יעיל לפני הקיץ) שהסבירו יפה מאוד למה לסוג נגיף כזה לוקח זמן לפתח חיסון יעיל באמת וסביר להניח שכל מה שיצא כנראה יהיה בעל יעילות מוגבלת לטווח קצר וגם ככה\לכן ייאלצו לעדכן את החיסון, אלה טיעונים המקובלים שהיו פה ואז התחיל סיפור על איך הוציאו חיסון מדהים תוך שנה והישג מדהים, בסדר, מה שנקרא ימים יגידו.
זה ההסבר הקצר מאוד, יש הסברים כלכליים לוגיים פשוטים של מכירת מוצר לצד זה אבל זה באמת כבר התחום הקונספרטיבי וגם אני לוקח דברים כאלה בעירבון מוגבל למרות שככה הכדור מסתובב.
החמישייה הפותחת של האוהדים
לעודד זה להגיד "לא לאלימות"
ואהבת לקבוצתך כמוך
בנצחון או בהפסד, העיקר ההגינות
באהבה יש רק מנצחים
הכי חשוב לפרגן ביציע, ומהיציע
בשבילנו הכוכב זה אתה
...
סמל אישי של משתמש
teknoboy
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 14:16
קיבל.ה  1619 לייקים

אבו-דגל כתב: 11 פברואר 2021, 15:28
teknoboy כתב: 11 פברואר 2021, 12:48 אבו דגל, תכבד אותנו ותסביר לנו מה שכנע אותך שהחיסון לא יעיל.
ככה עוד עלול להיווצר הרושם שכתבת את זה סתם.
היו מספיק פרופסורים ומומחים (למעשה תביא סרטון של איש מהתחום שאומר שאפשר להוציא חיסון יעיל לפני הקיץ) שהסבירו יפה מאוד למה לסוג נגיף כזה לוקח זמן לפתח חיסון יעיל באמת וסביר להניח שכל מה שיצא כנראה יהיה בעל יעילות מוגבלת לטווח קצר וגם ככה\לכן ייאלצו לעדכן את החיסון, אלה טיעונים המקובלים שהיו פה ואז התחיל סיפור על איך הוציאו חיסון מדהים תוך שנה והישג מדהים, בסדר, מה שנקרא ימים יגידו.
זה ההסבר הקצר מאוד, יש הסברים כלכליים לוגיים פשוטים של מכירת מוצר לצד זה אבל זה באמת כבר התחום הקונספרטיבי וגם אני לוקח דברים כאלה בעירבון מוגבל למרות שככה הכדור מסתובב.
היו כמה אנשים שטענו פעם שזה לא נראה להם הגיוני?
זה מה ששכנע אותך?
ומה עם הבדיקות שנעשו והראו אחרת? זה כלום?

פעם היו "מספיק פרופסורים ומומחים" שטענו שלעולם לא יהיה אפשר לנסוע ברכבת במהירות של יותר מ-32 קמ"ש, כי הפרשי הלחץ יגרמו לוואקום בקרונות וכולם ימותו.
בינתיים התברר שזה לא נכון.
אז עכשיו נחפש בארכיון את המאמרים של אותם מומחים ונשתכנע שאי אפשר לנסוע ברכבת מהירה?

אנשים העריכו הערכות, והמציאות טפחה על פניהם. זה קורה כל הזמן. לא מבין איזה זה שמישהו טעה פעם אמור לשכנע אותי שהוא בעצם צודק.
הלב אדום השם הפועל
very class, fantastic
הַחַיִּ֤ים וְהַמָּ֙וֶת֙ נָתַ֣תִּי לְפָנֶ֔יךָ, הַבְּרָכָ֖ה וְהַקְּלָלָ֑ה - וּבָֽחַרְתָּ֙ בַּחַיִּ֔ים
* המציג אינו רופא
הפוסט קיבל לייק אחדסומך
סמל אישי של משתמש
its-sick
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 15:15
קיבל.ה  1233 לייקים

אבו-דגל כתב: 11 פברואר 2021, 15:28
teknoboy כתב: 11 פברואר 2021, 12:48 אבו דגל, תכבד אותנו ותסביר לנו מה שכנע אותך שהחיסון לא יעיל.
ככה עוד עלול להיווצר הרושם שכתבת את זה סתם.
היו מספיק פרופסורים ומומחים (למעשה תביא סרטון של איש מהתחום שאומר שאפשר להוציא חיסון יעיל לפני הקיץ) שהסבירו יפה מאוד למה לסוג נגיף כזה לוקח זמן לפתח חיסון יעיל באמת וסביר להניח שכל מה שיצא כנראה יהיה בעל יעילות מוגבלת לטווח קצר וגם ככה\לכן ייאלצו לעדכן את החיסון, אלה טיעונים המקובלים שהיו פה ואז התחיל סיפור על איך הוציאו חיסון מדהים תוך שנה והישג מדהים, בסדר, מה שנקרא ימים יגידו.
זה ההסבר הקצר מאוד, יש הסברים כלכליים לוגיים פשוטים של מכירת מוצר לצד זה אבל זה באמת כבר התחום הקונספרטיבי וגם אני לוקח דברים כאלה בעירבון מוגבל למרות שככה הכדור מסתובב.
כלומר אין לך שום סיבה אמיתית לחשוב שהחיסון הנוכחי לא יעיל.
אין לך סיבה להטיל ספק במנגנון ייצור החלבון דמוי הספייק שגורם החיסון, איך לך סיבה להטיל ספק בכך שנוצרים נוגדנים לחלבון זה, אין לך סיבה לחשוד בחוסר יעילות של נוגדנים אלו נגד הנגיף, ואין לך נתון לא ידוע על כך שלמעשה המתחסנים חולים ומדבקים באותה סטטיסטיקה כאילו לא חוסנו.
אתה מסתמך על סרטון שאתה לא בדיוק זוכר ובלי להבין מה הנימוקים שהעלו שם. לא ממש רציונלי בשביל להיות "משוכנע".
חוקים ואיסורים שאין מקורם ב"מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" הם מרושעים מטבעם. לפי מדד זה הדת היהודית קרובה למעמד של רשע מוחלט.
لا إله
מי שמאמין ולא מפחד, הריהו שקול למחבל מתאבד.
נא לא לצטט הודעות של אנשים לא ראויים, שיישאר מוסתר, תודה.
הפוסט קיבל לייק אחדסומך
סמל אישי של משתמש
אבו-דגל
הצטרף: 19 נובמבר 2020, 00:45
קיבל.ה  56 לייקים

teknoboy כתב: 11 פברואר 2021, 15:36
אבו-דגל כתב: 11 פברואר 2021, 15:28
teknoboy כתב: 11 פברואר 2021, 12:48 אבו דגל, תכבד אותנו ותסביר לנו מה שכנע אותך שהחיסון לא יעיל.
ככה עוד עלול להיווצר הרושם שכתבת את זה סתם.
היו מספיק פרופסורים ומומחים (למעשה תביא סרטון של איש מהתחום שאומר שאפשר להוציא חיסון יעיל לפני הקיץ) שהסבירו יפה מאוד למה לסוג נגיף כזה לוקח זמן לפתח חיסון יעיל באמת וסביר להניח שכל מה שיצא כנראה יהיה בעל יעילות מוגבלת לטווח קצר וגם ככה\לכן ייאלצו לעדכן את החיסון, אלה טיעונים המקובלים שהיו פה ואז התחיל סיפור על איך הוציאו חיסון מדהים תוך שנה והישג מדהים, בסדר, מה שנקרא ימים יגידו.
זה ההסבר הקצר מאוד, יש הסברים כלכליים לוגיים פשוטים של מכירת מוצר לצד זה אבל זה באמת כבר התחום הקונספרטיבי וגם אני לוקח דברים כאלה בעירבון מוגבל למרות שככה הכדור מסתובב.
היו כמה אנשים שטענו פעם שזה לא נראה להם הגיוני?
זה מה ששכנע אותך?
ומה עם הבדיקות שנעשו והראו אחרת? זה כלום?

פעם היו "מספיק פרופסורים ומומחים" שטענו שלעולם לא יהיה אפשר לנסוע ברכבת במהירות של יותר מ-32 קמ"ש, כי הפרשי הלחץ יגרמו לוואקום בקרונות וכולם ימותו.
בינתיים התברר שזה לא נכון.
אז עכשיו נחפש בארכיון את המאמרים של אותם מומחים ונשתכנע שאי אפשר לנסוע ברכבת מהירה?

אנשים העריכו הערכות, והמציאות טפחה על פניהם. זה קורה כל הזמן. לא מבין איזה זה שמישהו טעה פעם אמור לשכנע אותי שהוא בעצם צודק.
היו כמה פרופסורים, זוכי פרסים וכו' לדעתי כל מי שהתראיין בעברית או באנגלית בנושא הקורונה והמגיפה בתחילת הדרך מרץ-אפריל-מאי טען שיקח שנים להמציא חיסון זה כמו שתגיד לי שבגלל כמה אנשים שאמרו ללכת להתחסן אני לא צריך ללכת להתחסן, אני לא מבין מה הפליאה הגדולה. אני מתכוון שלא היה דעת נגד שיש אפילו שביב סיכוי שימציאו חיסון יעיל תוך שנה בשום צורה שהיא, אבל כן היו כאלה שטרחו לציין שיש סיכוי שיהיו חברות שיוציאו חיסון שהיעילות שלו תהיה בספק.
זה כמו שתטען שבגלל שאלרעי פרייס אומרת ללכת להתחסן אז זה מטורלל ללכת להתחסן, אתה הרי בדעת הרוב לא? שצריך להתחסן כי המומחים אומרים...
אז אני לא מבין מה הפליאה מזה שההיגיון הלוגי שלי לוקח אותי למקומות כלכליים בנוגע לחיסון הזה בנוגע לרמת היעילות שלו - לא אומר עכשיו שבבים או בולשיט כזה אני כן אומר שאם זה כלכלי אז כן הCDC ישקרו, גם משרד הבריאות אבל זה לא נקרא לשקר הרי זו היתה אמת שנכונה לשעתה כשמדובר ביעילות.

הסיבה שאני לא מתחסן אגב רשמתי בעמוד הראשון או השני, זה לא שאני נגד חיסונים או משהו כזה, לא חושב שזה חיסון יעיל כרגע, לא חושב שנגד מחלה כזו בגילי והרקע שלי אני צריך להתחסן, עוד עשור סביר להניח שאתחסן גם נגד שפעת וגם נגד קורונה בחיסון עונתי כנראה את אמא שלי עודדתי להתחסן והיא התחסנה.
זה לא איזה אנטי בילט אין נגד תעשיית התרופות, כן יש לי אנטי נגד הפוליטיקה כמו שמישהו למעלה ניסה לתאר פחות או יותר יכול להתחבר לזה באיזה שהוא מקום אבל זה לא קשור לחיסון אלא להגבלות.
החמישייה הפותחת של האוהדים
לעודד זה להגיד "לא לאלימות"
ואהבת לקבוצתך כמוך
בנצחון או בהפסד, העיקר ההגינות
באהבה יש רק מנצחים
הכי חשוב לפרגן ביציע, ומהיציע
בשבילנו הכוכב זה אתה
...
סמל אישי של משתמש
teknoboy
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 14:16
קיבל.ה  1619 לייקים

אבו-דגל כתב: 11 פברואר 2021, 16:07
teknoboy כתב: 11 פברואר 2021, 15:36
אבו-דגל כתב: 11 פברואר 2021, 15:28

היו מספיק פרופסורים ומומחים (למעשה תביא סרטון של איש מהתחום שאומר שאפשר להוציא חיסון יעיל לפני הקיץ) שהסבירו יפה מאוד למה לסוג נגיף כזה לוקח זמן לפתח חיסון יעיל באמת וסביר להניח שכל מה שיצא כנראה יהיה בעל יעילות מוגבלת לטווח קצר וגם ככה\לכן ייאלצו לעדכן את החיסון, אלה טיעונים המקובלים שהיו פה ואז התחיל סיפור על איך הוציאו חיסון מדהים תוך שנה והישג מדהים, בסדר, מה שנקרא ימים יגידו.
זה ההסבר הקצר מאוד, יש הסברים כלכליים לוגיים פשוטים של מכירת מוצר לצד זה אבל זה באמת כבר התחום הקונספרטיבי וגם אני לוקח דברים כאלה בעירבון מוגבל למרות שככה הכדור מסתובב.
היו כמה אנשים שטענו פעם שזה לא נראה להם הגיוני?
זה מה ששכנע אותך?
ומה עם הבדיקות שנעשו והראו אחרת? זה כלום?

פעם היו "מספיק פרופסורים ומומחים" שטענו שלעולם לא יהיה אפשר לנסוע ברכבת במהירות של יותר מ-32 קמ"ש, כי הפרשי הלחץ יגרמו לוואקום בקרונות וכולם ימותו.
בינתיים התברר שזה לא נכון.
אז עכשיו נחפש בארכיון את המאמרים של אותם מומחים ונשתכנע שאי אפשר לנסוע ברכבת מהירה?

אנשים העריכו הערכות, והמציאות טפחה על פניהם. זה קורה כל הזמן. לא מבין איזה זה שמישהו טעה פעם אמור לשכנע אותי שהוא בעצם צודק.
היו כמה פרופסורים, זוכי פרסים וכו' לדעתי כל מי שהתראיין בעברית או באנגלית בנושא הקורונה והמגיפה בתחילת הדרך מרץ-אפריל-מאי טען שיקח שנים להמציא חיסון זה כמו שתגיד לי שבגלל כמה אנשים שאמרו ללכת להתחסן אני לא צריך ללכת להתחסן, אני לא מבין מה הפליאה הגדולה. אני מתכוון שלא היה דעת נגד שיש אפילו שביב סיכוי שימציאו חיסון יעיל תוך שנה בשום צורה שהיא, אבל כן היו כאלה שטרחו לציין שיש סיכוי שיהיו חברות שיוציאו חיסון שהיעילות שלו תהיה בספק.
זה כמו שתטען שבגלל שאלרעי פרייס אומרת ללכת להתחסן אז זה מטורלל ללכת להתחסן, אתה הרי בדעת הרוב לא? שצריך להתחסן כי המומחים אומרים...
אז אני לא מבין מה הפליאה מזה שההיגיון הלוגי שלי לוקח אותי למקומות כלכליים בנוגע לחיסון הזה בנוגע לרמת היעילות שלו - לא אומר עכשיו שבבים או בולשיט כזה אני כן אומר שאם זה כלכלי אז כן הCDC ישקרו, גם משרד הבריאות אבל זה לא נקרא לשקר הרי זו היתה אמת שנכונה לשעתה כשמדובר ביעילות.

הסיבה שאני לא מתחסן אגב רשמתי בעמוד הראשון או השני, זה לא שאני נגד חיסונים או משהו כזה, לא חושב שזה חיסון יעיל כרגע, לא חושב שנגד מחלה כזו בגילי והרקע שלי אני צריך להתחסן, עוד עשור סביר להניח שאתחסן גם נגד שפעת וגם נגד קורונה בחיסון עונתי כנראה את אמא שלי עודדתי להתחסן והיא התחסנה.
זה לא איזה אנטי בילט אין נגד תעשיית התרופות, כן יש לי אנטי נגד הפוליטיקה כמו שמישהו למעלה ניסה לתאר פחות או יותר יכול להתחבר לזה באיזה שהוא מקום אבל זה לא קשור לחיסון אלא להגבלות.
אז היו כמה פרופסורים, אז מה? הם טעו. הדברים נבדקו, וכל מה שהם העריכו התברר כלא נכון.
ועם כל הכבוד להיגיון שלך (באמת, יש היגיון פנימי בטיעון שלך), המציאות מוכיחה אחרת.
אלה לא הערכות, אלה דברים שנבדקו אמפירית, בשטח, במציאות, בעולם האמיתי.
אתה באמת חושב שההערכות שאתה מעריך על סמך סרטונים שאתה לא ממש זוכר הן ראיה יותר חזקה מאשר ממצאים של בדיקות אמפיריות במציאות האמיתית??
הלב אדום השם הפועל
very class, fantastic
הַחַיִּ֤ים וְהַמָּ֙וֶת֙ נָתַ֣תִּי לְפָנֶ֔יךָ, הַבְּרָכָ֖ה וְהַקְּלָלָ֑ה - וּבָֽחַרְתָּ֙ בַּחַיִּ֔ים
* המציג אינו רופא
סמל אישי של משתמש
אבו-דגל
הצטרף: 19 נובמבר 2020, 00:45
קיבל.ה  56 לייקים

its-sick כתב: 11 פברואר 2021, 15:38
אבו-דגל כתב: 11 פברואר 2021, 15:28
teknoboy כתב: 11 פברואר 2021, 12:48 אבו דגל, תכבד אותנו ותסביר לנו מה שכנע אותך שהחיסון לא יעיל.
ככה עוד עלול להיווצר הרושם שכתבת את זה סתם.
היו מספיק פרופסורים ומומחים (למעשה תביא סרטון של איש מהתחום שאומר שאפשר להוציא חיסון יעיל לפני הקיץ) שהסבירו יפה מאוד למה לסוג נגיף כזה לוקח זמן לפתח חיסון יעיל באמת וסביר להניח שכל מה שיצא כנראה יהיה בעל יעילות מוגבלת לטווח קצר וגם ככה\לכן ייאלצו לעדכן את החיסון, אלה טיעונים המקובלים שהיו פה ואז התחיל סיפור על איך הוציאו חיסון מדהים תוך שנה והישג מדהים, בסדר, מה שנקרא ימים יגידו.
זה ההסבר הקצר מאוד, יש הסברים כלכליים לוגיים פשוטים של מכירת מוצר לצד זה אבל זה באמת כבר התחום הקונספרטיבי וגם אני לוקח דברים כאלה בעירבון מוגבל למרות שככה הכדור מסתובב.
כלומר אין לך שום סיבה אמיתית לחשוב שהחיסון הנוכחי לא יעיל.
אין לך סיבה להטיל ספק במנגנון ייצור החלבון דמוי הספייק שגורם החיסון, איך לך סיבה להטיל ספק בכך שנוצרים נוגדנים לחלבון זה, אין לך סיבה לחשוד בחוסר יעילות של נוגדנים אלו נגד הנגיף, ואין לך נתון לא ידוע על כך שלמעשה המתחסנים חולים ומדבקים באותה סטטיסטיקה כאילו לא חוסנו.
אתה מסתמך על סרטון שאתה לא בדיוק זוכר ובלי להבין מה הנימוקים שהעלו שם. לא ממש רציונלי בשביל להיות "משוכנע".
זורם איתך בסדר? וזה בהנחה שקראת את התגובה שלי מעל, עכשיו בוא נחזור לעמוד הראשון או השני ונבין שהסיבה שאני לא רץ להתחסן לא קשורה ליעילות של החיסון אלא ל"יעילות" של המחלה.
החמישייה הפותחת של האוהדים
לעודד זה להגיד "לא לאלימות"
ואהבת לקבוצתך כמוך
בנצחון או בהפסד, העיקר ההגינות
באהבה יש רק מנצחים
הכי חשוב לפרגן ביציע, ומהיציע
בשבילנו הכוכב זה אתה
...
סמל אישי של משתמש
its-sick
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 15:15
קיבל.ה  1233 לייקים

אה, אז אתה סתם סוציומט עם עקרונות.
על הזין שלך שימותו מבוגרים או בעלי מחלות למיניהם, אתה צעיר ובריא אז אתה מעדיף לא לעזור לאנשים אחרים שלא למות למרות שזה בחינם ועם סיכון אפסי.
לאנשים כמוך מגיע להידבק בקורונה ולחטוף אותה ממש קשה עם תופעות מתמשכות לכל החיים, אבל יש הרבה כמוך וסטטיסטית זה יקרה למעטים מכם.
חוקים ואיסורים שאין מקורם ב"מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" הם מרושעים מטבעם. לפי מדד זה הדת היהודית קרובה למעמד של רשע מוחלט.
لا إله
מי שמאמין ולא מפחד, הריהו שקול למחבל מתאבד.
נא לא לצטט הודעות של אנשים לא ראויים, שיישאר מוסתר, תודה.
הפוסט קיבל 3 לייקיםKingAlpacaסומךיפתח16
dino
הצטרף: 28 נובמבר 2020, 11:17
קיבל.ה  2017 לייקים

המוטציה החדשה, שזוהתה לראשונה בבריסטול שבדרום-מערב אנגליה, מוגדרת בתור "וריאנט של דאגה", על ידי "קבוצת הייעוץ לאיומי נגיפים נשימתיים חדשים ומתפרצים". עד כה הגלו 21 מקרים כאלו של מוטציית E484K, שקורית בחלבון של הווירוס, שינוי שנצפה גם בווריאנטים הדרום אפריקנים והברזילאים.

שני החיסונים שפותחו על ידי פייזר וביונטק ושל אסטרהזניקה התגלו כיעלים מול הווריאנט הבריטי המרכזי, שהוא יותר מדבק אבל לא בהכרח קטלני יותר מאחרים. לדברי פיקוק, ניתן יהיה להפסיק לדאוג מהנגיף או מהמוטציות רק כשהם יפסיקו לגרום למחלות, אבל הדגישה כי "אני חושבת, במבט לעתיד, שאנחנו הולכים לעשות זאת במשך שנים. אנחנו הולכים לעשות זאת בעשר השנים הקרובות, לדעתי".
סמל אישי של משתמש
מילפורד
הצטרף: 26 נובמבר 2020, 21:19
קיבל.ה  1140 לייקים

תמונה
מוקדש באהבה גדולה לאבו-דגל
הפוסט קיבל לייק אחדסומך
סמל אישי של משתמש
Shacham
הצטרף: 27 נובמבר 2020, 13:51
קיבל.ה  577 לייקים

אני התחסנתי ואשמח שכולם ייתחסנו, אבל לחייב אנשים להתחסן כמו שהבחור מציע זה גבול סופר מפחיד שאסור לעבור.
בסוף רובנו המוחלט מכניסים לגוף שלנו חומר שאנחנו לא באמת בעלי ידע מספיק כדי להגיד כיצד ישפיע. אני סומך על ארגוני הבריאות והמדענים, אם מישהו מחליט שהוא לא סומך אז מותר לו וזה נורא לכפות עליו אחרת ואפילו מפחיד.

להחליט על דרכון ירוק או דברים בסגנון זה לא כפייה מבחינתי אלא בגדר צעד מניעה לגיטימי, כמו שלשים שומר בכניסה לקניון שיסתכל לי בתיק זה לא כפייה.
סמל אישי של משתמש
הפועל
הצטרף: 14 נובמבר 2020, 10:09
מיקום: מהורהר על גדות הירקון
קיבל.ה  977 לייקים
יצירת קשר:

מה זאת אומרת? ברור שבסוף אם זה ימשיך ככה עם מוטציות אינסופיות שרק נהיות יותר ויותר גרועות יהיה צריך לכפות על אנשים. לבחור לא להתחסן כי זה משפיע רק עליך זה כמו לבחור לנסוע 200 קמ"ש באיילון. זה משפיע "רק על הנהג" באותה מידה כמו לא להתחסן. כלומר זאת החלטה שאולי עושה לו טוב באופן אישי, אבל מסכנת פוטנציאלית את כל מי שלידו. ובסופו של דבר, ככל שהשלכות מגיפה ילכו וייעשו יותר חמורות, גם יהיה חוק נגד זה.
נעשינו לנטל, אנו וזיכרונותינו, ובסופו של דבר נמכרנו
היינו של ההסתדרות, אבל עכשיו כבר לא
איש אחד, מוישה, בא וקנה אותנו
הפוסט קיבל 3 לייקיםits-sickff0000KingAlpaca
סמל אישי של משתמש
מילפורד
הצטרף: 26 נובמבר 2020, 21:19
קיבל.ה  1140 לייקים

Shacham כתב:אני התחסנתי ואשמח שכולם ייתחסנו, אבל לחייב אנשים להתחסן כמו שהבחור מציע זה גבול סופר מפחיד שאסור לעבור.
בסוף רובנו המוחלט מכניסים לגוף שלנו חומר שאנחנו לא באמת בעלי ידע מספיק כדי להגיד כיצד ישפיע. אני סומך על ארגוני הבריאות והמדענים, אם מישהו מחליט שהוא לא סומך אז מותר לו וזה נורא לכפות עליו אחרת ואפילו מפחיד.

להחליט על דרכון ירוק או דברים בסגנון זה לא כפייה מבחינתי אלא בגדר צעד מניעה לגיטימי, כמו שלשים שומר בכניסה לקניון שיסתכל לי בתיק זה לא כפייה.
בגדול אני מסכים איתך.
הטקסט ששמתי פה לראשונה גרם לי לחשוב שאולי כן צריך לחייב להתחסן, עוד לא שיניתי את דעתי בנושא, אני צריך לקרוא ולחשוב על זה עוד.
בוא נגיד שאני מבין יותר לליבו של מי שטוען שצריך לחייב לחסן. עדיין לא חושב שזה משהו שאפשר לחייב מישהו לעשות.
סמל אישי של משתמש
pelegs
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 18:56
קיבל.ה  800 לייקים

אני נתקל המון בגישה הזו של "אני צעיר ובריא, אז בשבילי המחלה לא מסוכנת". אז כדאי לי להבהיר שזה פשוט לא נכון. סטטיסטית, היא פחות מסוכנת לצעירים בריאים מאשר לחולים ו/או מבוגרים, אבל היא עדיין הרבה יותר מסוכנת מדברים שבאופן טבעי כולנו ניזהרים מהם. אני משתף פה טקסט שכתבה עמיתה שלי, שחלתה בקורונה לפני כמה חודשים, ומדבר על תופעת לוואי שסובלים ממנה ברמה זו או אחרת 10%-20% מהאוכלוסיה הכללית שנדבקים, והתופעה משפיעה בעיקר על אנשים בגילאים 30-60. שם העמיתה לא מוזכר בשל צנעת הפרט, והעובדה שהיא כתבה את זה בפורום סגור של עמיתים (ביקשתי וקיבלתי ממנה אישור לפרסם את זה בלי להזכיר את שמה):
[...]
כל מיני מחשבות שעלו לי בימים האחרונים:
  • ״קבוצת סיכון״. המושג הזה צריך לצאת מהשיח. הוא מדבר על הסיכון *למות* מהמחלה. לא מעבר לזה. כלומר, גם אם תהיו עם דלקת ריאות נוראית שתתפשט ללב, יש סיכוי לא רע שתצאו מזה בחיים. זה לא אומר יותר מדי על הסיכוי שלכם להגיע למצב כזה, זה רק אומר שהסיכויים שלכם לצאת מבי״ח על הרגליים הם טובים. מה ישאר איתכם אחרי המצב הזה זו כבר שאלה אחרת.
  • בהמשך לזה, קוביד ארוך: הסיכויים לזה הם גבוהים. בהערכות השמרניות, בין 10% ל-20% מהחולים עם איזשהו מופע של התסמונת הזאת. לא ברור בכלל מהם גורמי הסיכון למצב *הזה*, אבל בינתיים רואים שהוא קורה בעיקר בין גיל 30 לגיל 60 ונפוץ יותר אצל נשים. המצב הזה הוא מצב שפשוט הורס לכם את החיים, אין לי דרך טובה יותר להגיד את זה. בסקר שפורסם לאחרונה, מעל 60% מהאנשים שחיים עם קוביד ארוך לא חזרו לעבודה בכלל או חזרו לעבודה בהיקף מצומצם אחרי חצי שנה. רוב ה״מחקרים״ שכבר פורסמו מדברים על דברים כמו ״נזקים ללב ולריאות״ אבל לא תמיד זה מובן לכולם מה ההשלכות של זה על החיים של האנשים בפועל. יש לי הרבה על חלק מהמחקרים האלה ואני אכתוב על זה בנפרד, אבל בקצרה, זה לחלוטין לא ממחיש את המצב שהאנשים נמצאים בו בפועל, והרבה מהמחקרים האלה נעשים מעל הראש של החולים ובלי להקשיב להם באמת. נסו לזכור שהדברים האלה נעשים תוך כדי תנועה והם לא מקיפים את כל הידע הקיים. להצמד רק למה ש״פורסם אחרי ביקורת עמיתים״ *במקרה הזה* זה מתנשא וזה שגוי. למה? כי אם אדם מתלונן על כאבים זה בגלל שכואב לו וזה הזוי לחכות שמחקר ״יוכיח״ שהוא סובל מכאב יותר כדי להתייחס לזה.
  • ״מחלה קלה״. זאת נקודה בעייתית וכדאי לקחת בחשבון שמאוד קשה להגדיר מהי בדיוק מחלה קלה. בימים האחרונים היה על זה דיון ער בקבוצה שאני חברה בה, והיו שם תיאורים מזעזעים: אנשים סיפרו שהם פחדו ללכת לישון מחשש שהם לא יתעוררו בבוקר, אחרים הכינו צוואות ודיברו עם בני המשפחה הקרובים על איפה נמצאים המסמכים החשובים. תבינו שכשאני חליתי וכשרבים מהם חלו, מבחינת מערכת הבריאות הגישה הייתה ״אין לך מה לפנות לעזרה לפני שהשפתיים שלך מכחילות״. ״מדדת סטורציה של 88% אבל אחרי כמה דקות זה עולה ל-90%? בסדר, אתה יכול בינתיים להסתדר לבד״. את חברה טובה שלי נפנפו שוב ושוב שהכל בסדר איתה, אבל חודשים אחר כך ראו בלב שלה עדויות לדלקת סוערת שהתרחשה בעבר (כמו שאמרתי, היא צעירה ובריאה, היא יצאה מזה בחיים ואפילו בלי טיפול). גם אצלי לא ממש ברור מה בדיוק קרה אז, בשלב הראשוני של המחלה, אבל חודשים אחר כך תפקודי הקרישה עוד היו קצת גבוהים ואמרו לי ש״זה כנראה נשאר ככה מאז״. עכשיו גם יש לי ״מצב דמוי אסתמה״ שלא היה קודם. סבבה, יצאתי מזה בחיים. מה שאני אומרת זה שהעובדה שלא אושפזנו היא תקלה של המערכת והיא לא עדות לחומרת המחלה שסבלנו ממנה בפועל. אם תהיתם מה זה אומר בפועל ״קריסה של מערכת הבריאות״ ואיך זה משפיע עליכם אז זה זה. זה פרדמיקיות שראו אותי והבינו שלא בטוח שאני יכולה להגיע לבד מהספה למיטה שלי, אבל השאירו אותי ככה להסתדר לבד בבית. בשום שלב לא נבדקתי לכלום מעבר למה שהן עשו לי בבית. את חולה מאוד אבל אני חושבת שאת כנראה לא הולכת למות היום ויש לנו המונים אחרים שכן, אז את תצטרכי להסתדר בעצמך. האם זה השאיר פוסט טראומה? לא מן הנמנע שכן.
    במדינות עם גלי תחלואה גדולים היו מאות אלפים של אנשים כאלה. אני לא אומרת שזה המצב הנפוץ, אני אומרת שצריך להזהר באיך שמשתמשים במונחים האלה. זה שוב קצת מתחבר למה שאמרתי קודם על המחקרים - רבים מהם לא רוצים להתייחס אלינו כי אנחנו לא אושפזנו בבית חולים, ובשלב ההוא אפילו לא היו בדיקות זמינות.
בקיצור, צריך להבין שחסר הרבה מאוד מידע, ושהרבה ממה שיש כרגע הוא לא מדויק. וכשאנשים אומרים ש״הם לא בקבוצת סיכון״ אז התגובה לזה היא ״לא בסיכון למה״?
חופש לפלסטין 🇵🇸 כל הכוח למעמד העובדים :hammersickle: كل القوة للطبقة العاملة 🇵🇸 الحرية لفلسطين
ضد الصهيونية, الرجعية العربية والإمبريالية :lol: נגד הציונות, הריאקציה הערבית והאימפריאליזם
הפוסט קיבל 2 לייקיםהפועלKingAlpaca
סמל אישי של משתמש
אבו-דגל
הצטרף: 19 נובמבר 2020, 00:45
קיבל.ה  56 לייקים

its-sick כתב: 11 פברואר 2021, 16:58 אה, אז אתה סתם סוציומט עם עקרונות.
על הזין שלך שימותו מבוגרים או בעלי מחלות למיניהם, אתה צעיר ובריא אז אתה מעדיף לא לעזור לאנשים אחרים שלא למות למרות שזה בחינם ועם סיכון אפסי.
לאנשים כמוך מגיע להידבק בקורונה ולחטוף אותה ממש קשה עם תופעות מתמשכות לכל החיים, אבל יש הרבה כמוך וסטטיסטית זה יקרה למעטים מכם.
תודה על הברכות והאיחולים, דוגמה חיה לרעל שיוצא החוצה, לזה אין חיסון.
החמישייה הפותחת של האוהדים
לעודד זה להגיד "לא לאלימות"
ואהבת לקבוצתך כמוך
בנצחון או בהפסד, העיקר ההגינות
באהבה יש רק מנצחים
הכי חשוב לפרגן ביציע, ומהיציע
בשבילנו הכוכב זה אתה
...
סמל אישי של משתמש
אבו-דגל
הצטרף: 19 נובמבר 2020, 00:45
קיבל.ה  56 לייקים

מילפורד כתב: 11 פברואר 2021, 20:49 תמונה
מוקדש באהבה גדולה לאבו-דגל
דיי עם הקשקוש בלבוש הזה, סגרו את נתב"ג?
אתה מודע לזה שגם אם יהיו 100% מתחסנים בישראל עדיין הסבירות הגבוהה ביותר שיהיה וריאנט כי זו מגיפה עולמית והחיסון לא עולמי ולא מחסנים עדיין בכל העולם ולכן להציג מודל אוטופי מטופש כזה זה מביך ובעיקר מטומטם.
חיסון לא מונע הידבקות אז דיי כבר עם הבלבול מוח הזה שאם אתה מתחסן לא תהרוג זקנים זה שקר, ההפך בגלל שאתה מחוסן יש סיכוי יותר סביר שתשמור פחות על ריחוק חברתי, אולי גם תטוס לחול ותביא או תייצר וריאנט חדש מאבו דאבי ושייח כי מה אכפת לך אתה מחוסן אז אתה יכול להרוג מבוגרים ולהאשים את אבו דגל.
החמישייה הפותחת של האוהדים
לעודד זה להגיד "לא לאלימות"
ואהבת לקבוצתך כמוך
בנצחון או בהפסד, העיקר ההגינות
באהבה יש רק מנצחים
הכי חשוב לפרגן ביציע, ומהיציע
בשבילנו הכוכב זה אתה
...
סמל אישי של משתמש
its-sick
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 15:15
קיבל.ה  1233 לייקים

אבו-דגל כתב: 11 פברואר 2021, 22:17תודה על הברכות והאיחולים, דוגמה חיה לרעל שיוצא החוצה, לזה אין חיסון.
חבל שלא למדת להבין את מה שאתה קורא. לא איחלתי לך כלום, אמרתי מה מגיע לאנשים כמוך. חבל שאתה לא מסוגל להבין את ההבדל.
חוקים ואיסורים שאין מקורם ב"מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" הם מרושעים מטבעם. לפי מדד זה הדת היהודית קרובה למעמד של רשע מוחלט.
لا إله
מי שמאמין ולא מפחד, הריהו שקול למחבל מתאבד.
נא לא לצטט הודעות של אנשים לא ראויים, שיישאר מוסתר, תודה.
סמל אישי של משתמש
its-sick
הצטרף: 13 נובמבר 2020, 15:15
קיבל.ה  1233 לייקים

אבו-דגל כתב: 11 פברואר 2021, 22:38דיי עם הקשקוש בלבוש הזה, סגרו את נתב"ג?
אתה מודע לזה שגם אם יהיו 100% מתחסנים בישראל עדיין הסבירות הגבוהה ביותר שיהיה וריאנט כי זו מגיפה עולמית והחיסון לא עולמי ולא מחסנים עדיין בכל העולם ולכן להציג מודל אוטופי מטופש כזה זה מביך ובעיקר מטומטם.
חיסון לא מונע הידבקות אז דיי כבר עם הבלבול מוח הזה שאם אתה מתחסן לא תהרוג זקנים זה שקר, ההפך בגלל שאתה מחוסן יש סיכוי יותר סביר שתשמור פחות על ריחוק חברתי, אולי גם תטוס לחול ותביא או תייצר וריאנט חדש מאבו דאבי ושייח כי מה אכפת לך אתה מחוסן אז אתה יכול להרוג מבוגרים ולהאשים את אבו דגל.
נימוקים ברמת גן ילדים. חיסון לא מונע ממני להידבק. הוא מוריד את כמות החומר הויראלי בגוף אחרי שאני נדבק לשבריר ממה שהיה בלי חיסון.
בשל הירידה העצומה בכמות החומר הויראלי בגופי, אני פחות מדבק אחרי שנדבקתי. אני עדיין "יכול להדביק",אבל הסיכוי לזה הרבה הרבה יותר נמוך. פי סדרי גודל.
חוקים ואיסורים שאין מקורם ב"מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" הם מרושעים מטבעם. לפי מדד זה הדת היהודית קרובה למעמד של רשע מוחלט.
لا إله
מי שמאמין ולא מפחד, הריהו שקול למחבל מתאבד.
נא לא לצטט הודעות של אנשים לא ראויים, שיישאר מוסתר, תודה.
הפוסט קיבל לייק אחדסומך
בני12
הצטרף: 26 נובמבר 2020, 22:43
קיבל.ה  828 לייקים

pelegs כתב: 11 פברואר 2021, 22:13 אני נתקל המון בגישה הזו של "אני צעיר ובריא, אז בשבילי המחלה לא מסוכנת". אז כדאי לי להבהיר שזה פשוט לא נכון. סטטיסטית, היא פחות מסוכנת לצעירים בריאים מאשר לחולים ו/או מבוגרים, אבל היא עדיין הרבה יותר מסוכנת מדברים שבאופן טבעי כולנו ניזהרים מהם. אני משתף פה טקסט שכתבה עמיתה שלי, שחלתה בקורונה לפני כמה חודשים, ומדבר על תופעת לוואי שסובלים ממנה ברמה זו או אחרת 10%-20% מהאוכלוסיה הכללית שנדבקים, והתופעה משפיעה בעיקר על אנשים בגילאים 30-60. שם העמיתה לא מוזכר בשל צנעת הפרט, והעובדה שהיא כתבה את זה בפורום סגור של עמיתים (ביקשתי וקיבלתי ממנה אישור לפרסם את זה בלי להזכיר את שמה):
[...]
כל מיני מחשבות שעלו לי בימים האחרונים:
  • ״קבוצת סיכון״. המושג הזה צריך לצאת מהשיח. הוא מדבר על הסיכון *למות* מהמחלה. לא מעבר לזה. כלומר, גם אם תהיו עם דלקת ריאות נוראית שתתפשט ללב, יש סיכוי לא רע שתצאו מזה בחיים. זה לא אומר יותר מדי על הסיכוי שלכם להגיע למצב כזה, זה רק אומר שהסיכויים שלכם לצאת מבי״ח על הרגליים הם טובים. מה ישאר איתכם אחרי המצב הזה זו כבר שאלה אחרת.
  • בהמשך לזה, קוביד ארוך: הסיכויים לזה הם גבוהים. בהערכות השמרניות, בין 10% ל-20% מהחולים עם איזשהו מופע של התסמונת הזאת. לא ברור בכלל מהם גורמי הסיכון למצב *הזה*, אבל בינתיים רואים שהוא קורה בעיקר בין גיל 30 לגיל 60 ונפוץ יותר אצל נשים. המצב הזה הוא מצב שפשוט הורס לכם את החיים, אין לי דרך טובה יותר להגיד את זה. בסקר שפורסם לאחרונה, מעל 60% מהאנשים שחיים עם קוביד ארוך לא חזרו לעבודה בכלל או חזרו לעבודה בהיקף מצומצם אחרי חצי שנה. רוב ה״מחקרים״ שכבר פורסמו מדברים על דברים כמו ״נזקים ללב ולריאות״ אבל לא תמיד זה מובן לכולם מה ההשלכות של זה על החיים של האנשים בפועל. יש לי הרבה על חלק מהמחקרים האלה ואני אכתוב על זה בנפרד, אבל בקצרה, זה לחלוטין לא ממחיש את המצב שהאנשים נמצאים בו בפועל, והרבה מהמחקרים האלה נעשים מעל הראש של החולים ובלי להקשיב להם באמת. נסו לזכור שהדברים האלה נעשים תוך כדי תנועה והם לא מקיפים את כל הידע הקיים. להצמד רק למה ש״פורסם אחרי ביקורת עמיתים״ *במקרה הזה* זה מתנשא וזה שגוי. למה? כי אם אדם מתלונן על כאבים זה בגלל שכואב לו וזה הזוי לחכות שמחקר ״יוכיח״ שהוא סובל מכאב יותר כדי להתייחס לזה.
  • ״מחלה קלה״. זאת נקודה בעייתית וכדאי לקחת בחשבון שמאוד קשה להגדיר מהי בדיוק מחלה קלה. בימים האחרונים היה על זה דיון ער בקבוצה שאני חברה בה, והיו שם תיאורים מזעזעים: אנשים סיפרו שהם פחדו ללכת לישון מחשש שהם לא יתעוררו בבוקר, אחרים הכינו צוואות ודיברו עם בני המשפחה הקרובים על איפה נמצאים המסמכים החשובים. תבינו שכשאני חליתי וכשרבים מהם חלו, מבחינת מערכת הבריאות הגישה הייתה ״אין לך מה לפנות לעזרה לפני שהשפתיים שלך מכחילות״. ״מדדת סטורציה של 88% אבל אחרי כמה דקות זה עולה ל-90%? בסדר, אתה יכול בינתיים להסתדר לבד״. את חברה טובה שלי נפנפו שוב ושוב שהכל בסדר איתה, אבל חודשים אחר כך ראו בלב שלה עדויות לדלקת סוערת שהתרחשה בעבר (כמו שאמרתי, היא צעירה ובריאה, היא יצאה מזה בחיים ואפילו בלי טיפול). גם אצלי לא ממש ברור מה בדיוק קרה אז, בשלב הראשוני של המחלה, אבל חודשים אחר כך תפקודי הקרישה עוד היו קצת גבוהים ואמרו לי ש״זה כנראה נשאר ככה מאז״. עכשיו גם יש לי ״מצב דמוי אסתמה״ שלא היה קודם. סבבה, יצאתי מזה בחיים. מה שאני אומרת זה שהעובדה שלא אושפזנו היא תקלה של המערכת והיא לא עדות לחומרת המחלה שסבלנו ממנה בפועל. אם תהיתם מה זה אומר בפועל ״קריסה של מערכת הבריאות״ ואיך זה משפיע עליכם אז זה זה. זה פרדמיקיות שראו אותי והבינו שלא בטוח שאני יכולה להגיע לבד מהספה למיטה שלי, אבל השאירו אותי ככה להסתדר לבד בבית. בשום שלב לא נבדקתי לכלום מעבר למה שהן עשו לי בבית. את חולה מאוד אבל אני חושבת שאת כנראה לא הולכת למות היום ויש לנו המונים אחרים שכן, אז את תצטרכי להסתדר בעצמך. האם זה השאיר פוסט טראומה? לא מן הנמנע שכן.
    במדינות עם גלי תחלואה גדולים היו מאות אלפים של אנשים כאלה. אני לא אומרת שזה המצב הנפוץ, אני אומרת שצריך להזהר באיך שמשתמשים במונחים האלה. זה שוב קצת מתחבר למה שאמרתי קודם על המחקרים - רבים מהם לא רוצים להתייחס אלינו כי אנחנו לא אושפזנו בבית חולים, ובשלב ההוא אפילו לא היו בדיקות זמינות.
בקיצור, צריך להבין שחסר הרבה מאוד מידע, ושהרבה ממה שיש כרגע הוא לא מדויק. וכשאנשים אומרים ש״הם לא בקבוצת סיכון״ אז התגובה לזה היא ״לא בסיכון למה״?
מזמין גם אנשים לדבר עם הבן שלי. צעיר בשנות ה-20, בריא וללא כל מחלות רקע שחלה קשה והיה מאושפז על איך היה לו ואיך הוא עכשיו.
רמז: זאת לא שפעת בלי יחסי ציבור
הפוסט קיבל לייק אחדסומך
שליחת תגובה