אשכול מרוצי אופניים 2021

המועצה ע"ש וולטון הקדוש היא המקום בו תוכלו לדבר על כל נושא שהקשר בינו לבין כדורגל קלוש עד לא קיים בכלל
סמל אישי של משתמש
מילפורד
הצטרף: 26 נובמבר 2020, 22:19
קיבל.ה  124 לייקים

כמו שכתבתי , אפשר לחלק את ימי המירוצים ל3 סגנונות עיקריים (אם נשים בצד נגד שעון):
1. ימים "שטוחים" בלי הרבה עליות , בטח לא קשות ובטח לא ב50-80 קילומטרים אחרונים - בימים כאלה בדרך כלל הפלוטון (או לפחות רובו) יסיים ביחד , אלו הימים של הספרינטרים , אלו שמסוגלים לתת פוש מאוד חזק של 200-500 מטר במהירות מאוד גבוהה , כמו רצים למרחק קצר באתלטיקה.
2. המרוצים ה"קלאסיים" , או כאלה שעולים הרבה גבעות (שאין לזלזל בהן , חלק גדול מהן בשיפועים אדירים , כמו שכבר ציינתי , לפעמים רואים רוכבים יורדים מהאופניים כדי לעבור אותן) , לפעמים "במקום" עלייה גם יש קטעי כביש "מימי הביניים" (או סתם חצץ) שגם הם מייצרים קושי ופותחים פערים בין קבוצות בפלוטון , כדי לנצח יום כזה צריך המון כוח מתפרץ , רצוי יכולת לעלות עליות לפחות קצרות בינויות והמון יכולת למקם את עצמך נכון.
3. ימי "טיפוס" - ימים בהרים הגבוהים , עם עליות ארוכות שם צריך כוח סיבולת גבוה , מזכיר ריצות למרחקים ארוכים.

בין היתר , ההבדל בין 3 הסגנונות האלה הוא בפערים מבחינת זמנים שאפשר לפתוח , בספרינטים בדר"כ כל הפלוטון יקבל את אותו הזמן (אם אין לפחות שנייה רווח בין שני רוכבים כל הקבוצה תקבל אותו זמן כמו הראשון מהקבוצה שהגיע).
בטיפוסים הגבוהים נפתחים הפערים הכי גדולים , ועל כן, בטור של שלושה שבועות שיש בו מספר שלבים שנגמרים בטיפוס כזה , כמעט בלתי אפשר לנצח בלי להיות מטפס חזק.
ברמת העיקרון , בימים קלאסיים , ניתן להגיע לפעמים לפערים כמו בימי טיפוס גדולים , אבל זה דורש מאמץ אדיר לצאת לקבוצת בריחה , וזה סיכון גדול מ2 סיבות:
א. אם הבריחה לא צלחה , והפלוטון סגר עליה , אחרי המאמץ שהושקע כדי לברוח , לרוב הרוכבים שהיו בבריחה לא יצליחו להחזיק מעמד עם הפלוטון ובסופו של דבר יאבדו הרבה מאוד זמן.
ב. כמות האנרגיה שמושקעת ביום כזה תעלה לך ביוקר ביום יומיים הבאים.
ולכן , רוכב שמסוגל לעשות מה שואן דר פול (או ואן ארט) מסוגל לעשות בקלאסיקה חד יומית יתקשה להצליח לאורך מרוץ של שלושה שבועות מול מטפסים טהורים.

ואחרי כל זה , אני עדיין חושב שאם ואן דר פול ירצה בכך, הוא יכול עוד להיות מתמודד GC בעתידו , תלוי נטו בו.
סמל אישי של משתמש
מילפורד
הצטרף: 26 נובמבר 2020, 22:19
קיבל.ה  124 לייקים

כל הכבוד למדס וורץ שמידט, הביא ניצחון נאה ולא צפוי לסטארט אפ ניישן.
סמל אישי של משתמש
מילפורד
הצטרף: 26 נובמבר 2020, 22:19
קיבל.ה  124 לייקים

איזה מירוץ היה היום באמסטל גולד, וואו.
אדום מטלי
הצטרף: 27 נובמבר 2020, 00:50
קיבל.ה  35 לייקים

היום La Flèche Wallonne
האם אלחנדרו וולוורדה הזקן יצליח לנצח בפעם השישית? אה... מסופקני.
סמל אישי של משתמש
מילפורד
הצטרף: 26 נובמבר 2020, 22:19
קיבל.ה  124 לייקים

הרכבים מאוד דומים לאלו שהיו לפני שבוע ב Basque Country ושם הוא נראה בכושר די טוב , לא הייתי שולל אותו.
פוגצ'אר לא משתתף ברגע האחרון בגלל חיובי לקורונה בקבוצה שלו.
וודס שהיה נראה חזק מאוד בעיניינים בBasque Country עד שהתרסק טוען שהוא מרגיש טוב , מעניין לראות אם הוא באמת יכול להיות פקטור במרוץ הזה.

בינתיים בטור של האלפים , כריס פרום מוכיח שסילבן אדאמס זרק עליו 5 מיליון דולר (או יורו?) לפח , דן מרטין מראה שהוא בכושר טוב.
סמל אישי של משתמש
מילפורד
הצטרף: 26 נובמבר 2020, 22:19
קיבל.ה  124 לייקים

סיים שלישי אחרי אלאפיליפ ורוליץ.
וודס הצליח לסיים רביעי מכובד, הוא היה לא ממוקם טוב בחצי קילמוטר האחרון ונתקע קצת מאחורה כשרוגליץ פרץ , מיקום יותר טוב והיה לו סיכוי לא רע לקחת , חבל מאוד כי ניילנדס היה שם בזמן הנכון להוביל אותו למקום המתאים אבל וודס לא הצליח לעקוב אחריו ונתקע קצת מאחור.
סמל אישי של משתמש
מילפורד
הצטרף: 26 נובמבר 2020, 22:19
קיבל.ה  124 לייקים

עוד שבוע מתחיל הג'ירו (מרגיש כאילו רק הרגע נגמר זה של שנה שעברה).
סטארט אפ ניישן שולחת את דן מרטין בתור הרוחב הבכיר שלה.
יותר מעניין מי לא נשלח לג'ירו , שאלו פרום ווודס , שזה מרמז שהם כנראה יהיו בסגל לטור.
זה מעניין משתי סיבות:
א. פרום הולך לטור למרות שהוא לא הראה שום כיוון שהוא בכושר מתאים לזה , אפילו לא בתור פועל לטובת וודס או כדי לנסות לזכות בשלבים , בלי לזלז באף אחד , אבל אפילו הרוכבים הישראלים (ניב, שגיב וגולדשטיין) נראים בכושר יותר טוב ממנו כרגע.
ב. מקווים שוודס יהיה אישזהו קונטנדר לGC , מניח שהמטרה תיהיה להתברג לטופ 10 או משהו כזה.

שזה קצת מאכזב, אני מבין שרוצים לעשות את ההישג הכי טוב שאפשר לעשות בטור כי זה הבאז הכי גדול , אבל אני חושב שוודס בכושרו הנוכחי היה יכול להיות מתמודד של ממש בג'ירו (או בוואולטה).
אני חושב שתוצאה של טופ 3 בג'ירו (אני חושב שהוא יכול) היתה יותר מרשימה מטופ 10 בטור.

מחוץ לעינייני סטארט אפ ניישן , רמקו אוונפול הולך לרכב במירוץ לראשונה מאז התאונה המחרידה שלו שנה שעברה בלומברדיה ואני מאוד סקרן לראות איך הוא יהיה , מאוד מקוה שהוא התאושש כי לפני הפציעה הוא היה נראה כמו מי שיהיה הרוכב מספר 1 בעולם לעשור הבא.
שליחת תגובה